Velkommen til Aarhus Lystbådehavn.

Inderst i havnen ligger Aarhus Motorbådsklub AMK, som blev etableret 20. november 1930. Aarhus Lystbådehavn ligger som en del af Aarhus Ø, og er den "nye" bydel i Aarhus. Området tiltrækker såvel ældre som unge og byder blandt andet på gode restauranter, havnebad, kontorer, boliger og supermarked.

Havnen har mindre end 15 min. gang til midtbyen, hvor blandt andet Latinerkvarteret er et besøg værd.

Havneleje betales straks efter anløb i klubhuset AMK direkte på kystpromenaden 6 - 8000 Aarhus C. - Priser i henhold til prisliste på hjemmesiden. Koder til toilet og bad udskrives sammen med betaling for havnepenge. Havnevagten vil kontrollere betalingen på båden flere gange dagligt.

Havnevagten er berettiget til at anvise anden plads og til at vende dit skilt til optaget i løbet af dagen. I så fald er du forpligtiget til at forlade pladsen senest den følgende dag kl. 12.00. - Det vil dog næsten altid være mulig at finde en ny ledig plads i løbet af formiddagen.

Terrassen foran klubhuset er til fri afbenyttelse for gæstesejlere og klubbens medlemmer. - Affald afleveres i container på P-plads ved AMK's klubhus. - Miljøfarlig affald leveres i container ved kranen på havnen.

Aarhus Motorbådsklub ønsker dig og din besætning et godt ophold her i Aarhus Lystbådehavn.

Willkommen im Yachthafen von Aarhus.
 Im Inneren des Hafens befindet sich der am 20. November 1930 gegründete Aarhuser Motorbootclub AMK. Der Yachthafen von Aarhus ist Teil des Hafenviertels Aarhus Ø, ein „neuer“ Stadtteil in Aarhus. Mit guten Restaurants, Hafenbädern, Büros, Wohnungen und einem Supermarkt ist die Gegend für Menschen aller Altersgruppen attraktiv.
Der Hafen ist weniger als 15 min. Fußweg von der Innenstadt entfernt, wo unter anderem das Latinerkvarteret einen Besuch wert ist.
Hafenmiete wird unmittelbar nach Anlaufen im Clubhaus AMK direkt an der Küstenpromenade 6 - 8000 Aarhus C bezahlt. - Preise laut Preisliste auf der Website. Codes für Toilette und Dusche werden zusammen mit der Zahlung der Hafengebühren ausgehändigt. Die Hafenwache kontrolliert mehrmals täglich die Zahlung auf dem Boot.
Die Hafenwache ist berechtigt, einen anderen Platz zuzuweisen und Ihr Schild tagsüber auf besetzt zu stellen. In diesem Fall sind Sie verpflichtet, den Platz spätestens am Folgetag um 12 Uhr zu verlassen. - Es wird jedoch fast immer möglich sein, im Laufe des Vormittags einen neuen Platz zu finden.
Die Terrasse vor dem Clubhaus steht Gästen und Clubmitgliedern kostenlos zur Verfügung. - Abfall wird in einem Container auf dem Parkplatz beim Vereinshaus der AMK angeliefert. - Umweltgefährdender Abfall wird in einem Container per Kran am Hafen angeliefert.
Der Aarhus Motorbootclub wünscht Ihnen und Ihrer Crew einen guten Aufenthalt hier im Yachthafen von Aarhus.

Welcome to Aarhus Marina.

At the heart of the Port of Aarhus, you will find the AMK Motorboat Club established on 20 November 1930. The Aarhus Marina is part of the Aarhus Docklands which is a newly developed area of the city. The area is popular among all age groups and offers great restaurants, a harbor bath, offices, apartments and a supermarket.

The port is less than a 15-minute walk away from the center of the city and its Latin Quarter which is well worth a visit.

Port charges must be paid immediately after arriving at the AMK Club, located at Kystpromenaden 6, 8000 Århus C. Prices are as stated on the price list which can be found on the website. Codes for the toilet and shower facilities are provided when the charge is paid. The port guard will check whether charges have been paid several times throughout the day.

The port guard is entitled to assign you to another spot and change your sign to occupied over the course of the day. In such case, you will be obliged to vacate your spot by no later than 12.00 PM the following day. However, in most cases it will be possible to find a new spot over the course of the morning.

The terrace in front of the club house may be used by all visiting sailors and club members. Waste is to be deposited in the skip by the parking lot at the AMK Club. Environmentally hazardous waste should be deposited at the skip by the crane in the port.

Aarhus Motorboat Club wishes you and your crew a great stay in Aarhus.