Velkommen til Aarhus Lystbådehavn og Aarhus Motorbådklub.

Aarhus Lystbådehavn er et nationalt og internationalt sejl- og vandsportscentrum.

Her er et leben af sejlere, roere, fiskere, træskibs-entusiaster, strandjægere, dykkere, SUP ‘er, havsvømmere og utallige andre vand- og sejlsportsudøvere, havmuseum med mere.

Aarhus Lystbådehavn ligger som en del af Aarhus Ø, og er den "nye" bydel i Aarhus. Området tiltrækker såvel unge som ældre og byder blandt andet på gode restauranter, havnebad, kontorer, boliger og supermarked.

Havnen har mindre end 15 min. gang til midtbyen, hvor blandt andet Latinerkvarteret er et besøg værd.

Lystbådehavnen i tal:

26 klubber og foreninger.

Masser af stævner, DM, EM og VM årligt plus internationale sejlsportsbegivenheder typisk hvert andet år.

650 fast liggende både og skibe.

2.300 kajmeter.

Tusinder af klubmedlemmer.

13.500 gæstesejler-overnatninger per år.

Titusinder besøgende sejlere, gaster, roere, dykkere, fiskere mv. årligt.

Unik levende Træskibshavn.

Hundredtusinder af andre besøgende årligt.

Aarhus Motorbådklub.

Inderst i havnen på bagbord ligger Aarhus MotorbådKlub AMK, som blev etableret 20. november 1930.

Her er plads til alle, - motorbåde, sejlbåde, små både, store både, vi er en klub som favner alle.

Havneleje betales efter anløb, i betalingsautomaten i klubhuset på Kystpromenaden 6 - 8000 Aarhus C. Priser i henhold til prisliste på hjemmesiden. Koder til toilet og bad udskrives sammen med betalingsmærke for havnepenge. Husk at sætte det synligt på båden således Havnevagten kan kontrollere betalingen.

Aarhus Motorbådklub ønsker dig og din besætning et godt ophold her i Aarhus Lystbådehavn.

Affald

Affald afleveres i container på P-plads ved AMK-klubhus. - Miljøfarlig affald leveres i container ved kranen på havnen.

Toiletter

Der er toiletter i klubhuset som alle betalende gæster kan benytte.

Bad

Der er 2 baderum i klubhuset som alle betalende gæster kan benytte.

Brændstof, miljøtank

Diesel kan købes i den vestlige side af havnen. Her er også sug til tømning af Holding tank.

Grill

Der må ikke grilles på broer, men oppe på kajen findes der spisepladser flere steder. Desuden er man også som betalende gæst, velkommen på klubhusets terrasse.

WIFI

Der formidles gratis WIFI på havnen.

Strøm

Der er strøm på alle broer, som frit kan benyttes når havnepengene er betalt.

Legeplads

Der er legeplads flere steder, både for store og små.

Bycykler

Om sommeren er der bycykler placeret flere stede på havnen.

INDKØB/ SPISESTEDER

I umiddelbar nærhed af Klubben ligger et velassorteret supermarked, flere barer og restauranter, Food Market, Caféer og iskiosker.

OPLEVELSER

Smilets by byder på det hele.

På selve havnen er der AARHUS ØJE. Aarhus Øje giver dig en oplevelse ud over det sædvanlige. Du kan komme helt tæt på livet under havoverfladen, gå på opdagelse i Aarhus’ vartegn, blive klogere på, hvordan man bygger Danmarks højeste bygning – og naturligvis komme helt op i toppen af Aarhus Øje og nyde udsigten i 142 meters højde.

Du kan også leje et SUP-board hos SURF AGENCY + meget mere.

De nærmeste museer ligger kun 10 min. gang væk, Den Gamle By lidt længere væk, men generelt kan du gå en kort distance til mange seværdigheder.

Se mere på:

Herunder et link til VISIT Aarhus, hvor du finder en masse oplevelser i byen og også i oplandet.

Hold i dag